Pagina's

woensdag 14 mei 2014

Een leuk pennenblik of scharenbakje

Vandaag een simpel iets om mee te beginnen.

Het grappig van dit bakje is dat bijna niemand ziet wat het eerst was. Wel een simpele curryfles! Die kon ik niet weggooien. Ik hoop ik dat ik er snel weer eentje krijg aangereikt, want ik kan nog wel zo'n bakje gebruiken.

Met een scherp stanley mes snijd je de fles door. Ik koos ervoor om dat een centimeter onder de geribbelde rand te doen. Het is even prutsen om een beginnetje te krijgen, maar daarna gaat het wel.
Met (groen) isolatietape (scoor ergens een restje of koop het in de bouwmarkt of bij de Action) heb ik de bovenkant omringd. Ik heb de onderste helft aan de buitenkant geplakt en toen in de bovenste helft een paar knipjes gegeven, daarna het tape naar binnen geduwd en vast zat het. Op deze manier heb je de oneffenheden (door het snijden) netjes weggewerkt. De rand met bloemetje is washi tape en dat is tegenwoordig overal verkrijgbaar.

Dat is alles. Lekker makkelijk! En een mooi resultaat.
Door te variƫren in hoogte kun je het bakje voor diverse doeleinden gebruiken.

Enneh die van de mayo is wit;)

1 opmerking: