Pagina's

woensdag 24 juli 2013

Pleegzorg in de moestuin

Inmiddels groeit en bloeit mijn moestuin goed. Je ziet het haast groeien. We hebben al heel veel sla gegeten. Lekker! Helemaal uit eigen tuin. De aardbeien doen het niet goed. Er komen wel vruchten en die worden ook rood, maar dan zijn ze gelijk verdroogd. Help!! Wat doe ik mis. Toch niet met z'n drieën in 1 pot moeten doen? Volgend jaar doe ik 1 plantje in de pot. Ik heb al 2 stekjes, ze zitten in de zwarte bakjes tussen de 2 rode potten in.
3-7-2013 Rechterfoto: sugarsnaps, paprika, gekochte snoeptomaatjes, bieten, wortels, sla, sla, rucola, sla. Linkerfoto: in de potten aardbeien, andere potten snijbloemen.

9-7-2013Wat een verschil. In een paar dagen is het mega gegroeid!
Alles groeide zo snel dat het tijd werd voor rigoreuze maatregelen. De rucola begon bloemen te vertonen en de bladeren werden echt heel groot. De sla groeit de bak uit. Daar kunnen we nauwelijks tegenop eten. De sugarsnaps overwoekeren mijn bak. Tijd voor een klimrek. Het kostte wat tijd en denkwerk, maar uiteindelijk vond ik gaas-aan-de-meter. Kant en klare rekken waren te smal en de mazen zijn dan te groot.

20-7-2013 Het rek staat!
 Nu de sugarsnaps netjes door het klimrek zijn verweven ziet het er een stuk netter uit. Tenminste dat vak dan. De rest plukte ik leeg en ik plantte 2 paprikaplantjes, nieuwe slaplantjes en rucola (zaadjes). En zowaar de paprika heeft een bloemetje! En een dag later zag ik allemaal bloemen in de sugarsnaps. ik ben benieuwd.
24-7-2013 Opgeruimd staat netjes
Vijftien kuipjes kwamen aangelopen. Ze zochten een onderkomen voor krap 2 weken. Met liefde vang ik ze op en voorzie ze (tweemaal) dagelijks van water en liefde. Het zijn een aantal peper- en slaplantjes. De sla moet eigenlijk al in de volle grond, maar ik heb er geen ruimte voor. Ik hoop dat ze 2 weken overleven.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten