Pagina's

vrijdag 19 juli 2013

Past precies

Sommige dingen vergeet je nooit. Al is het inmiddels bijna 6 jaar geleden. Hierbij 2 anekdotes met betrekking tot de keuze van ons behang.

Muur 2 (4 is dezelfde kleur) en 3 en de bank
1. In de behangwinkel ging ik op zoek naar de kleuren behang zoals meneer J en ik die in ons hoofd hadden. Dat viel nog niet mee. De mevrouw van de winkel hielp graag een keuze te maken uit de honderden stalenboeken die er stonden.
"Wat zoek je?"
"Ik zoek groen effen behang, maar niet helemaal glad, er mag wel een structuurtje of veeg ofzo inzitten." (lekker helder hè)
"Groen? Waar is het voor?"
"In de woonkamer."
"Dat raad ik je niet aan. Als je groen behang neemt, kun je geen rode kussens in de bank leggen."
"O maar dat ben ik ook niet van plan. Ik heb namelijk een rode bank, dus daar zou ik niet zo 1,2,3 rode kussens inleggen."
De mevrouw van de winkel werd vuurrood en schaamde zich. Vooral toen ik vroeg of ze een bos rode rozen met mooie groene blaadjes niet mooi vindt.

De kast en muur 1
2. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en redelijk de kleuren die we in ons hoofd hadden. Het behang was binnen. Bezoeker SV kon zijn ogen niet geloven: "alle muren krijgen een andere kleur". Knalgeel (die was toen als enige al behangen), oranje, blauw, groen, crème. Ongelofelijk. We lieten SV grotendeels in de waan en verklapten niet dat het oranje voor 2 wanden in de slaapkamer was en het blauwe voor de gang. Het gele behang was wel knal, maar met een (gedeeltelijk open) walnotenkleur kast ervoor is het precies goed.



Ze hangen prachtig


Al tijden zoek ik naar leuke decospullen voor mijn vensterbank. Mijn meubels blijven dag in dag uit op hetzelfde plekje staan, maar de vensterbank wisselt af en toe.

Je zult ze tegenkomen!
In één of ander winkeltje hier ver weg in Duitsland liepen we tegen deze (en nog veel meer) raamhangers aan. Na enig gezoek en gepuzzel vonden we deze 2 het mooist. Precies de kleuren van onze woonkamer. Ze hangen dan ook schitterend.

Dat maakt je dag weer goed.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten