Pagina's

woensdag 5 juni 2013

IngeWIKKELde rok (rok nr 3)

Afgelopen vrijdag en zaterdag hadden we een meeting van Azza (geef ik workshops voor). Vrijdagavond was de feestavond en de kledingcode was Azzatouch. Ik dacht na over een leuke Azzatouch i.c.m. naaien. Dan had ik 2 vliegen in 1 klap. Ik zocht in de Knipmodes naar makkelijke patronen. Om een lang verhaal kort te maken, kwam ik uit bij een wikkelrokje. Na enig gegoogle, merkte ik dan in het boek Allemaal rokjes daar een leuk patroon van instaat. Van Mme Zsazsa, dus ook nog een Belgische touch (Azza is een Belgisch bedrijf).

Dit is uiteindelijk het resultaat na een paar dagen zwoegen, puzzelen en naaien:
Even showen bij het nieuwe logo

Het is een dubbelzijdige rok. De Azza kant is van stevig katoen. Het witte katoen heb ik m.b.v. transferpapier voorzien van allerlei producten uit onze catalogus (die je dus kunt kopen bij mij). De andere kant is van een dunne bedrukte stof . Met een fuchsia paspel heb ik ze aanelkaar gezet. Dat was kilometers maken! Drie keer 3,2 meter. De band (eerst een nacht in koud water om de overtollige kleur eruit te kunnen spoelen) was het laatste wat ik erop zette. Op internet vond ik de tip om lusjes te maken. Aan de witte kant zitten er 2, aan de bloemenkant 3. Zo krijg je geen dikke bobbels op 1 plek. De witte kant stikte ik door met een tweelingnaald (uitdaging, maar goed inrijgen, elke draad langs een andere kant van het spanningplaatje, afhechten met de hand)
Ik denk dat ik hem nog wel eens ga maken (trouwens nog veel meer gave rokjes in het boek), maar niet meer dubbelzijdig, vooral niet met een ingewikkelde stof met een patroon)
Ik heb heel veel leuke reacties gekregen. Ongeveer 95 procent van de aanwezigen sprak Frans, dus met gebaren uitleggen hoe ik hem heb gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten