Pagina's

maandag 6 mei 2013

Margriet gaat voor groen

De laatste maanden werd ik een paar keer geconfronteerd met het milieu en hoe wij daartoe bij kunnen dragen. Wij hebben deze aarde te leen en hoe willen we hem doorgeven aan onze volgende generatie?

Wij kunnen zelf besluiten om:
- geen chemische troep meer te gebruiken,
- iets goeds te doen voor de bijen, zodat ze niet uitsterven (teken de petitie op www.reddebijen.nl)
- geen plastic tasje meer aan te pakken, maar zelf een tas mee te nemen naar de winkel
- letten op plastic in cosmetica (douche)crème, deodorant, tandpasta e.d. Plastic in deze producten is overbodig en komt onnodig in ons milieu (lees water) terecht.
- geen vergif meer te gebruiken
- etc.

In het kader van een beter milieu begint bij jezelf wil ik jullie wijzen op de blog van de verdubbeldame.
Zij verdubbelt een goede daad die jij doet en via haar blog kunnen anderen zich erbij aansluiten. Zo wordt de kring steeds groter. De daden zijn heel divers, zo is er voor elk wat wils. Sommige daden zou ik nooit doen of spreken me totaal niet aan. Anderen zetten me aan het denken en uiteindelijk aan het doen. Soms hoef ik niet eens na te denken, maar ga gelijk tot actie over.

Laat je eens inspireren en neem een kijkje op haar blog.

Voordat jullie denken dat ik een 'eco miep' of 'geiten-wollen-sokken-figuur' wordt, wees maar niet bang. Ik hecht best wel waarde aan luxe en ben niet van plan om een 'miep' te worden.
Wat ik wel wil is op een verantwoorde manier omgaan met deze wereld en daar waar het kan, mijn steentje bijdragen. En ik hoop dat ik jullie hierdoor aan het denken zet en aan het doen.

Regelmatig wil ik jullie deelgenoot maken van mijn ervaringen en experimenten. Ik beloof niet om elke week, elke maand o.i.d. een groen berichtje te plaatsen. Ik ben niet goed in het volhouden van dergelijke regelmatige dwang. Ik ga dus lekker mijn eigen gang en hoop dat jullie ervan genieten en door geïnspireerd raken.

En mijn creatieve kant? Die kan ik hierin prima kwijt. Maar ook buiten het 'groen' ben ik wel creatief aan de slag hoor. Daar zien jullie nog wel meer van.

Het eerste wat ik al zo vaak heb gezien op diverse blogs en nu zelf eens wil proberen is wasmiddel maken. Daarover binnenkort meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten