Pagina's

maandag 15 oktober 2012

Een nieuwe etagère

Bij de Action kocht ik een nieuwe etagère. Voor de petit four crochet along van Grietje Karwietje en stiekem omdat ik hem zo grappig vindt. Bedankt Grietje dat je dit voor ons wilt doen. Elke vrijdag wordt zo een mini feestje. En dat niet alleen omdat het dan bijna weekend is.

Ik begon met het haken van mijn eerste petit four. Ik maakte een mooie donkerbruin kuipje en begon enthousiast aan de aarbeientopping. Halverwege bedacht mijn haaknaald dat zijn werk erop zat. Hij knapte! (gebeurt dit vaker?) Een probleem, want ik wil pas op de Kreadoe nieuwe haaknaalden kopen. Hier verkopen ze alleen van die eenvoudige en die veroorzaken teveel pijn bij mij.
Een schoonzusje heeft alle haaknaalden, behalve nummer 2. De Zeeman had alleen hogere nummers. Gelukkig heeft mijn buurvrouw even geen haakwerk onder de vingers, dus ik kan zolang haar naald lenen.


Intussen zag ik wel dat ik nog steeds heel strak haak. Ik zag ertegen op om de topping 'terug te haken'. Daarom legde ik het een paar dagen weg. Toen ik het weer oppakte bleek het heel makkelijk te gaan en was hij zomaar af.

Hier ligt hij dan. Helemaal in z'n uppie. Gelukkig is de tweede petit four, opnieuw naar het patroon van Grietje, al bijna af. Nog eventjes geduld dus.







8 opmerkingen:

  1. Hoi Margriet,
    Ik gebruik de Clover Soft Touch haaknaald, die is ergonomisch. Ik heb reumatische handen en nooit ergens last van tijdens mijn haakwerk!
    Wat een grappige etagère, laat je t nog zien als ie vol ligt?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke week een blogje met de nieuwe petit four. Reken maar dat die etagère vol komt....

      Verwijderen
    2. Kaatje (heb je e-mail adres niet),
      Als je nr. 2 of 2,5 of 3 of 3,5 een paar dagen kunt missen? Mag ik hem dan even van je lenen? Vanavond vrouwenvereniging. Krijg je hem zondag weer terug.
      Kan ik even kijken of de Clover Soft Touch me bevalt. Er is namelijk nog een soort die van Addi.
      Kan ik op de Kreadoe in 1 keer een set kopen.

      Verwijderen
  2. rare haaknaalden ook... gelukkig brak hij pas toen ik met de hazelnoot bezig was, die heb ik dus maar met 2.5 afgemaakt.. Op jacht naar een nieuwe dus.... die etagière is leuk he? heb er ook al mee in de handen gestaan.. denk dat ik hem toch maar ga halen, ben nog geen andere leuke tegengekomen.
    groetjes, tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, vreemde dingen, ineens is de punt eraf. Ik ga lekker op jacht naar nieuwe. Heb ik een doel voor de Kreadoe.

      Verwijderen
  3. Wat handig dat je dan een hakende buuf hebt:D
    Volgens mij heb je precies de kleuren gebruikt die ik heb gebruikt, leuk!

    Groetjes,
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke etagere, dat zal leuk staan met alle petit fourtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie opmerkingen.
    Zelf vind ik het ook zo leuk om bij iedereen die meedoet even te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen